Website verbeteren

Een online visitekaartje vele bedrijven onderschatten de waarde van het internet en wat het voor hun bedrijf kan betekenen. Al is de opmars van bedrijven met een website aan het toenemen zo ook in de sectoren waarbij marketing en communicatie nooit een rol gespeeld heeft. Denk hierbij aan de agrarische sector, hier werd altijd reclame voor de bedrijven gemaakt maar het is steeds belangrijker om jezelf als bedrijf te laten zien en hoe doe je dit gemakkelijker als met een website. Wij hebben voor jou een aantal stappen voor je op een rijtje gezet waarmee jij binnen tien stappen een top site kunt opzetten. Zorg voor een website die jouw bedrijf representeert en waardoor je meer klanten binnen haalt.

Trigger je bezoekers

Zorg voor een contactmoment waarmee jij de contactgegevens kan verkrijgen van de bezoekers op jouw website. Let op dat niet gebruik maakt van pop ups want deze irriteren enorm, maar zo voor een contactformulier of een mogelijkheid om in te schrijven voor een nieuwsbrief. Zo probeer jij op elke pagina de bezoeker te triggeren om contact met jou of jouw bedrijf op te nemen.

Laat zien wie je bent

Laat zien wat je bedrijf doet. Met een eerste indruk moet de bezoeker gelijk weten wat hij kan krijgen bij jouw bedrijf. Voeg daarnaast een call to action toe waarmee je een extra trigger toevoegt in de website om met jouw bedrijf in zee te gaan. En schrijf hier niet alleen bijvoorbeeld alles voor de halve prijs, maar dit weekend alles voor de halve prijs. Door er een tijd aan de koppelen is de klant genoodzaakt om snel een keuze te maken.

Door uit te leggen waarom mensen iets moeten doen of wat ze er voor terug krijgen kun je ze eerder over halen dit ook daadwerkelijk te doen. Met een simpele laat je email achter of meld je aan zal de conversie van je website niet toenemen.

Verkrijg contactgegevens

Hou contact. Heb jij een de emailsadressen verzamelt van de bezoekers door de contactformulieren en nieuwsbriefaanmelden? Zorg er dan ook dat je deze gegevens goed gebruikt. Stuur de bezoeker leuke, interessante en triggerde informatie waarmee je de bezoeker probeert over te halen om diensten of producten af te nemen. Let ook op dat het een kort bericht is dat verder gelezen kan worden op de website. Op deze manier trek je de lezer namelijk weer naar je website toe. Op deze wijze kan je klanten over te halen om bij jou iets af te nemen en daarnaast blijf je bij deze personen in het hoofd. Mochten ze op een bepaalde moment toch iets nodig hebben van jouw bedrijf dan is jouw bedrijfsnaam het eerste waaraan ze denken.

Een belangrijke les

Je heb op het moment de aandacht. Maak hier gebruik van! Start met een grootse aanbieding. Biedt de potentiële klanten iets aan wat ze willen hebben en wat voor hun van grote waarde is. Nee zeggen tegen jouw scherpe aanbieding is geen optie. Dit is een les die het meeste van belang is in de Master Entrepreneur Training.

Zorg voor een duidelijk, heldere en simpele website waarbij de bezoeker gelijk weet wat hij moet doen en waar hij naar toe moet. Werken met wit in de website komt professioneel over en daarnaast zorgt het ook voor veel rust. Wanneer je een drukke website hebt met veel irrelevante informatie zal de bezoeker zijn weg in het doolhof niet kunnen vinden. Hierbij is het van belang dat het niet allemaal te fancy wordt maar passend bij jouw bedrijf en branche.

De navigatie in je site

Verwerk de volgende regels voor navigatie in je website. De navigatiebalk dient altijd links of bovenaan in de website te zitten. In het hoofdmenu dien je niet meer dan 8 items te laten terugkomen. Ben duidelijk in het benoemen van je menu items in de navigatie zo kan je vele vragen voorkomen in je mailbox. Omschrijf met een woord wat er daadwerkelijk op de pagina gevonden kan worden.

Een betrouwbare organisatie

Het vertrouwen is online steeds meer en meer een issue aan het worden. Zorg dus voor een website die vertrouwen uitstraalt. Een aantal punten die van belang zijn: correcte contact informatie, over ons pagina met foto van werknemers en het bedrijfspand, plaats keurmerken als je bedrijf deze bezit en verwerken klantenreacties in je website. Op basis van de klantenreviews kan de bezoeker achterhalen of jou bedrijf goede diensten levert en te vertrouwen is.

Gevonden worden, hoe doe je dat?

De laatste tip is misschien nog wel het belangrijkste want ben je in het bezit van een website die voldoet aan de bovenstaande punten en er echt tussenuit springt dan kan het nog zo zijn dat je website niet gevonden wordt. Weten hoe je website beter gevonden kan worden in google of vergelijkbare websites? Een belangrijke methode is zoekmachine optimalisatie en/of online adverteren via zoekmachines. Het optimaliseren van je website is van belang om naar voren te komen de zoekmachine zoals Google. Als je zelf naar iets op zoek bent dan ga je naar Google en toets je het hierin op de eerste paar resultaten klik je en vind je wat je zocht. Komt jouw website pas op de tiende pagina naar voren? Dan zal hier echt minimaal op geklikt worden, danwel nooit! Zorg ervoor dat je website optimaliseert. Dit gaat over zowel het technische als het tekstuele aspect van je website. Dit zorgt er overigens ook voor dat zoekmachine adverteren ( Google Ads voor zoekmachine adverteren) ook een stuk gemakkelijker word. Dit zijn de betaalde advertenties die boven of naast de organische resultaten in zoekmachines als Google en Bing staan. Heb je dit op orde dan zal er ook een stukje linkbuilding moeten plaats vinden.  Ben je opzoek naar een SEO & SEA specialist die pagina 1 resultaten voor je kan bereiken? Neem dan contact met ons op.

Meer informatie over linkbuilding voor hoger komen in google: https://www.bestebloggers.nl/hoger-in-google-komen/ - Hoger komen is google zorgt voor meer klanten en mocht je je SEO strategie willen uitbesteden dan zal dit zich vanzelf terug moeten verdienen.

Terug naar overzicht